Kategoria

Elektryczne;, strona 1


Świnka w Opolu.
Autor: bellatrix | Kategorie: elektryczne; 
Tagi: ep08 świnka opole  
08 kwietnia 2021, 13:13

Opole główne, 27.11.2020r.

EP08-001 z TLK "Fredro" rel. Warszawa-Wrocław wyjeżdża ze stacji Opole Główne zmierzając do Wrocławia Gł.,gdzie skończy bieg.  EP08 (typ 4Ea i 102E) czyli normalnotorowa pasażerska lokomotywa elektryczna produkcji polskiej produkowana w latach 1972–1976 w zakładach Pafawag we Wrocławiu. Przez kolejarzy nazywana świniąz powodu koloru, na który pojazdy były malowane w fabryce lub denaturatem od koloru dawnego malowania spółki PKP InterCity. 

Vectron
Autor: bellatrix | Kategorie: elektryczne; 
Tagi: vectron   lewin  
05 kwietnia 2021, 17:54

Lewin Brzeski,11.10.2020r.

X4EC-054 w slużbie DB CARGO POLSKA przejeżdża stację Lewin Brzeski kierując się na Opole.

Lewin Brzeski to zmodernizowana w 2004 roku mała, przelotowa stacja. Posiada 2 tory główne zasadnicze, przy których znajdują się 2 perony jednokrawędziowe oraz dwa tory dodatkowe, które są przesunięte względem peronów w kierunku Wrocławia. Do obsługi lokalnego ruchu towarowego istnieje jeden tor boczny wraz z placem ładunkowym i magazynem. Od strony Opola znajduje się "posterunek 125", z którego obsługuje się rogatki na przejeździe kolejowym. Przed włączeniem zdalnego sterowania stacją z Opola Zachodniego, w budynku posterunku funkcjonowała nastawnia "LB".

W latach 2016-2017 na stacji dobudowano tor główny dodatkowy nr 4, dla umożliwienia zatrzymywania i wyprzedzania pociągów towarowych przez pasażerskie.

 

EN57Al. :)
Autor: bellatrix | Kategorie: elektryczne; 
Tagi: en57al góry  
05 kwietnia 2021, 16:01

Starczów,24.10.2020r.

EN57Al-2104 jako pociąg Polregio 67400 relacji Miedzylesie - Zielona Góra przemierza szlak Kamieniec Ząbkowicki - Starczów. W tle widać masyw górski.Starczów to jedyny posterunek ruchu na linii, który posiada status mijanki. Znajdują się tutaj dwa tory główne, na zewnątrz których umieszczono dwa jednokrawędziowe perony. Ruchem steruje się z jednej nastawni „Sw”, która wyposażona jest w urządzenia przekaźnikowe z sygnalizacją świetlną. Z nastawni obsługuje się także rogatki na pobliskim przejeździe. Charakterystycznym miejscem na mijance jest łukowy rozjazd, znajdujący się od strony Ziębic oraz ustawienie powtarzaczy (mijanka częściowo znajduje się w łuku) na zewnątrz torów głównych – tak jak na szlaku. Mijanka jest regularnie wykorzystywana do krzyżowania pociągów.Linia kolejowa nr 276 – w całości zelektryfikowana, częściowo dwutorowa linia kolejowa znaczenia państwowego o długości 136,272 km, łącząca stacje: Wrocław Główny z kolejowym przejściem granicznym Międzylesie-Lichkov.Trasa ta stanowi część ciągu transportowego CE 59. Linia przebiega w całości na obszarze województwa dolnośląskiego. Od Starczowa, torowisko opada w kierunku zbliżonym do południowo-zachodniego, włączając się w pięciokierunkowy węzeł kolejowy w Kamieńcu Ząbkowickim od wschodu.W latach 1991–1994 dokonano elektryfikacji odcinka Wrocław Główny – Międzylesie. W 1991 r. oddano do użytku zelektryfikowany odcinek Wrocław – Kłodzko, natomiast 26 maja 1994 r. miał miejsce przejazd pierwszego pociągu elektrycznego do Międzylesia.

 

 

Rodzynek.
Autor: bellatrix | Kategorie: elektryczne; 
Tagi: ep09 rodzyn opole  
05 kwietnia 2021, 15:24

26.11.2020r.,Opole.

EP09-046 w przepięknych historycznych żółtych barwach wraz z pociągiem IC "Siemiradzki" 3604 relacji Jelenia Góra - Przemyśl Główny przez Lubliniec,Częstochowę wjeżdża w perony stacji Opole Główne ,gdzie podstawi się na peron czwarty na postój,po czym ruszy dalej na Kraków. Perony 3-5 zostały w 2014 roku wyremontowane w ramach przygotowań do uruchomienia kursów pociągu Pendolino. Prace w ramach tego projektu umożliwiły również podniesienie prędkości na jednotorowej linii nr 144 do 140 km/h. W tle Nastawnia "Op".

 

Siódemka Kolpremu.
Autor: bellatrix | Kategorie: elektryczne; 
Tagi: eu07 kolprem gliwice łabędy  
05 kwietnia 2021, 11:11

Gliwice Łabędy,20.11.2020r.

EU07-012 w malowaniu Kolpremu wypoczywa na stacji Gliwice Łabędy na bocznym torze.

Gliwice Łabędy to stacja węzłowa, na ktorej czterotorowy szlak z Szobiszowic przechodzi w dwutorową linię do Kędzierzyna oraz Pyskowic. Stacja posiada dosyć ciekawy układ torowy, gdyż tory stacyjne znajdują się tylko w torach linii towarowej ( 168), zaś na linii pasażerskiej jest to w zasadzie jedynie posterunek odgałęźny z jedną głowicą rozjazdową. Perony znajdują się już za odgałęzieniem - a są to dwa wysokie perony wyspowe na linii do Pyskowic oraz jeden peron wyspowy na linii do Kędzierzyna. Ruch pociągów prowadzony jest przez dwie nastawnie: "GŁ" (urządzenia elektryczne suwakowe) i "GŁ1" (urządzenia mechaniczne scentralizowane). Ciekawostką jest, że na stacji zachowała się jeszcze stara sygnalizacja - część tarcz ostrzegawczych jest trzykomorowa, zaś semafor wjazdowy od strony Taciszowa jest sześciokomorowy. Sygnalizatory te wyświetlają już jednak nowe sygnały świetlne. Na stacji znajduje się też budynek nastawni przekaźnikowej, który nie został nigdy oddany do użytku. EU07 (typy 4E, 303E, 303Eb i 303Ec) – najpopularniejsza w Polsce seria normalnotorowych uniwersalnych lokomotyw elektrycznych, głównie wykorzystywanych do przewozów pasażerskich. Wyprodukowana w polskich zakładach Pafawag we Wrocławiu oraz HCP w Poznaniu na angielskiej licencji English Electric na podstawie dokumentacji lokomotywy EU06 w latach 1964–1974 i 1983-1992.Lokomotywy te zaprojektowane były do prowadzenia pociągów pośpiesznych o masie do 700 Mg z szybkością maksymalną 125 km/h albo lekkich pociągów towarowych o masie do 2000 Mg, z szybkością maksymalną 70 km/h, stąd ich uniwersalny charakter (EU – czyli elektryczna, uniwersalna). Obecnie można je zobaczyć na większości zelektryfikowanych szlaków kolejowych, na których prowadzą pociągi pasażerskie, jak i towarowe.
Kolprem posiada w swoim taborze 22 czynne sztuki EU07 głównie w barwach pomarańczowo-niebieskich oraz brązowo-żółtych. EU07-012 była wcześniej w barwach DLA,jednak kiedy wydzierżawił ją KOLPREM przemalował ją w aktualne swoje kolory. Jeszcze wczesniej ,o czym warto pamietać,lokomotywa ta prowadziła pociągi dla Intercity.

 

 

 

Byczek :)
Autor: bellatrix | Kategorie: elektryczne; 
Tagi: et22 oborniki  
03 kwietnia 2021, 18:54

26.02.2021r,Oborniki śląskie.

Rodzinny peron zobowiązuje. :)

ET22-1209 z pociągiem towarowym o poranku z węglarkami przejeżdża stację Oborniki Śląskie w stronę Wrocławia.

Oborniki Śląskie to pośrednia stacja, położona na odcinku Wrocław - Żmigród. Posiada 3 tory główne, a pomiędzy dwoma głównymi zasadniczymi znajduje się dwukrawędziowy peron wyspowy. Oprócz nich istnieje również dosyć kilka torów bocznych - zarówno ładunkowych (do placu ładunkowego) jak i bocznicowych (tor dojazdowy do Podstacji Trakcyjnej oraz odcinka sieciowego). Stacja w latach 2011-2014 została kompleksowo zmodernizowana, przy czym w większości zachowano dotychczasowy układ torowy. Największe zmiany to likwidacja rozjazdów krzyżowych podwójnych, zmiana geometrii rozjazdów leżących w torach głównych zasadniczych oraz budowa żeberek ochronnych. Zlikwidowano istniejący wcześniej magazyn towarowy oraz kładkę, stanowiącą dojście do peronu (zastąpiło ją przejście podziemne). Istniejący peron podwyższono i wydłużono do 400 metrów. Dotychczasową nastawnię "OS", która posiadała urządzenia przekaźnikowe z sygnalizacją świetlną rozbudowano i wyposażono w nowe urządzenia komputerowe. Wcześniej nastawnia ta obsługiwała przejazd kolejowy w południowej części stacji (z wykorzystaniem urządzeń TVU), natomiast w ramach modernizacji wybudowano nową strażnicę przejazdową (posterunek 11). Jednakże zarówno nastawnia dysponująca, jak i posterunek 11 pozostają nieobsadzone, gdyż urządzeniami stacyjnymi steruje się zdalnie z LCS Wrocław Popowice.

 

Nowy plastik Newagu.
Autor: bellatrix | Kategorie: elektryczne; 
Tagi: opole mgla stacja  
03 kwietnia 2021, 18:45

 

Marzec, 2021r.,Opole.


-> W tle proszę spojrzeć na dwa piękne oryginalne EN57 - 108 oraz EN57 - 1018 jeden w barwach bordowych (obecnie odstawiony) i jeden w barwach Polregio.


W centrum natomiast.. Strasznie NIE przepadam za tym plastikiem wizualnie BO ogólnie CENIE NEWAG ale.. nic innego nie zdążyłam sfotografować tego dnia z tą piękną mgłą wokół mojej drugiej rodzinnej stacji poza Obornikami. Tak wiec.. Griffin EU160-029 Newagu z pociągiem IC "Ślązak" z samego rana w kierunku Przemyśla. 🕖

 

duet tygrysów
Autor: bellatrix | Kategorie: elektryczne; 
Tagi: tygrys en57al  
03 kwietnia 2021, 18:29

Rawicz,wrzesień, 2017.


Tygrysy czyli EN57Al-2115 oraz EN57Al-2102 z pociągiem Przewozów Regionalnych relacji Wroclaw - Poznań w starej Stacji Rawicz, mam ostatnio sentyment do tych zdjęć więc postanowiłam wrzucić ten duet.

Jednostka EN57-2115 w 2019 roku została przemalowana w barwy Polregio ,natomiast EN57-2102 przejęło Polregio pozostawiając ją w tygrysich barwach jako nieliczny EZT w tygrysich Barwach.

 

 

sputnik w rawiczu
Autor: bellatrix | Kategorie: elektryczne; 
Tagi: sputnik rawicz  
03 kwietnia 2021, 18:13

Rawicz, Wrzesień 2017r.


3E - 100 - 030 luzaczkiem przejeżdża stację Rawicz w służbie Db Cargo Polska.

Lokomotywa z Pafawag 3E (typy 3E, 3E/1 i 3E/1M, seria PKP początkowo E06, następnie ET21, wśród prywatnych przewoźników również seria ET21M) – normalnotorowa towarowa lokomotywa elektryczna produkcji polskiej. Przez miłośników kolei i kolejarzy nazywana „kantem”, „telewizorem” lub „sputnikiem”.

Warto wspomnieć,że ET21 eksploatowane były także w kopalni piasku „Kuźnica Warężyńska”. Niektóre lokomotywy kursowały z pociągami towarowymi w malowaniu zakładowym przewoźnika CTL Maczki-Bór.

Lokomotywy ET21 mogą prowadzić pociągi towarowe o masie 2300 ton z prędkością 70 km/h, a pociągi pasażerskie o masie 700 ton z prędkością do 100 km/h. Wycofywanie serii rozpoczęto na przełomie lat 80. i 90., a pozostałych kilkanaście egzemplarzy do 2016 wykorzystywano w ruchu towarowym na liniach w południowej części kraju, mimo że ostateczne wycofanie planowano na rok 2002. Lokomotywy te bardzo dobrze spisywały się na liniach górskich. Były cenione przez maszynistów za solidną, prostą i niezawodną konstrukcję.Do dzisiaj zostały nieliczne u przewoźnika DB Cargo Pl oraz PMT,CTL i DLA.

   

EN57-1310 Derma Opolska :)
Autor: bellatrix | Kategorie: elektryczne; 
Tagi: en57 1310 opole polregio  
03 kwietnia 2021, 16:36

18.11.2020r.,Opole.

Jednostka Elektryczna EN57-1310 z super wygodnymi siedzeniami ,oczywiście z bordowymi oraz z możliwością otwarcia okna. :)

Za nią stoi również jednostka EN57-1018 w barwach Polregio która również oczekuje na pracę.

Pierwotnie jednostka jeżdziła w latach 2006-2012 w żółto-niebieskich barwach a nastepnie została przemalowana w bordowe barwy i tak na szczęście zostało do teraz. Jednostka obsługuje głównie połaczenia z Opola Głównego na Zawadzkie,Wrocław Główny,Kędzierzyn Kożle lub jako przyśpieszony pociąg polregio Wrocław-Częstochowa. Tutaj na zdjęciu odpoczywa po skończonej relacji Brzeg - Opole Główne.

Opole Główne to stacja węzłowa o charakterze pasażersko-towarowym, granicząca od północy ze Śródmieściem miasta. Stacja składa się zasadniczo z dwóch części, które nie pokrywają się z geograficznym podziałem na stronę południową i północną, oddzieloną budynkiem dworca, który - stanowiący część kompleksu dworcowego - połączony został przejściem podziemnym z północną częścią miasta.

EN57-1310 stoi na torze 18 południowym którego długość wynosi 192m i jest to "tor odstawczy" dla pociągów które manewrują tu po skończonym biegu oraz oczekując dalszego zatrudnienia. Tor zakończony jest kozłem oporowym.