| Kategorie: spalinowe;
Tagi: Gagarin jawor
24 stycznia 2022, 09:55
Jawor, 11.2015r.
ST44-1222 "Gagarin" w służbie Cargo z pociągiem towarowym z węglarkami stoi na stacji Jawor oczekując na wyjazd w kierunku Legnicy. :)
Kolejowy blog ;)
Jawor, 11.2015r.
ST44-1222 "Gagarin" w służbie Cargo z pociągiem towarowym z węglarkami stoi na stacji Jawor oczekując na wyjazd w kierunku Legnicy. :)
Bolesławice Swidnickie,
Czerwiec, 2016 r.
SA134-006 jako pociąg Kolei Dolnośląskich jedzie szlakiem Jaworzyna Śląska - Świdnica Miasto. Pociąg relacji Legnica - Polanica Zdrój.Deszczowy, ciepły czerwiec i spacerek po pięknych Dolnośląskich bezdruciach.. 💚
Stacja Leszno, marzec, 2015r.
ST43-365 w służbie PKP Cargo wraz z SM42 ciągnąc pociąg towarowy z węglarkami do Głogowa wjechał i oczekiwał na wolny szlak w kierunku Lasocic. 💚
Marzec, 2021r.
6Dg-38 w służbie PMT z pociągiem towarowym przemierza szlak
Opole Wschodnie - Opole Groszowice.
Piława Gòrna,13.03.2021r.
"Ludmiła" BR232-408 w służbie Colas Rail z węglarkami w drodze na Kopalnie. Lokomotywa serii BR232 stanowiła odmianę konstrukcyjną z serii 130/131. Pojazdy te przede wszystkim trafiły do NRD (1973-1982) w liczbie 700 sztuk. Miały one uniwersalne przeznaczenie; mogły osiągać nawet 120km/h przy 122 000 kg. Do Polski pierwsze egzemplarze trafiły przed 2005 rokiem. Bliźniacza lokomotywa (131) została zaliczona również do BR232 z tego względu iż były tylko dwie takie w Polsce. Pojazdy szynowe BR232 są jednymi z najsilniejszych lokomotyw. Od serii ST43 i ST44 miały nowocześniejsze rozwiązania układu napędowego i wózków z prowadzeniem zestawów kołowych. Jej uniwersalna nazwa ŁTZ TE109 wywodzi się z tego iż to lokomotywa spalinowa produkowana w Fabryce Lokomotyw im. „Rewolucji Październikowej” w Woroszyłowgradzie (ZSRR, obecnie Ługańsk, Ukraina).
Piława Górna, 05.01.2021r.
"Nurek" 754-026 z pociągiem TLK "Sudety" z Krakowa do Jeleniej Góry zmierza w kierunku Dzierżoniowa.
Linia Kolejowa 137 to linia zawierajaca jak na zdjęciu widać elementy starej infrastruktury kolejowej takie jak linie telegraficzne czy semafory kształtowe. Warto wspomnieć, iż Linie/Słupy służyły kiedyś do komunikacji a także wcześniej do łączności między kierownikiem a nastawnią / dyżurnym.Semafory kształtowe to starszy typ semaforów, zaopatrzony w jedno lub więcej ramion umieszczonych na wysokim słupie, którychwychylenie wskazuje dozwoloną prędkość. W Polsce semafory kształtowe mają jedno lub dwa ramiona, malowane na biało z czerwoną obwódką (lub, dla zwiększenia widoczności, czerwono z białą obwódką) od strony szlaku i na biało-czarno od przeciwnej. Maskownica znajdująca się na semaforze, mająca za zadanie informować maszynistę o zbliżaniu się do semafora kształtowego, malowana jest w biało-czerwone pasy z tym, że czerwony pas zawsze musi być w środku.Piława Górna jest dawną stacją węzłową - niegdyś kursowały stąd pociągi do Kobierzyc - i dalej do Wrocławia. Obecnie jednak szlak ten jest nieprzejezdny - na stacji zabudowano kozioł oporowy. Stacja w Piławie jest obecnie ważna dla lokalnego ruchu towarowego - m.in. o otwarciu okolicznego kamieniołomu i posterunku bocznicowego. Wcześniej ważną rolę pełniła wobec dużego ruchu towarowego - spowodowanego objazdami modernizowanej magistrali E30. Charakter dawnej stacji węzłowej można poznać po trzech peronach (z przejściem podziemnym), przy których znajdują się 4 tory główne. Oprócz nich istnieje jeszcze kilka torów bocznych, poprowadzonych m.in. do rampy oraz placu ładunkowego. Ruch pociągów na stacji prowadzony jest przez dwie nastawnie: PG oraz PG1, które posiadają urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją kształtową - jedynie tarcze ostrzegawcze semaforów wjazdowych są świetlne.
08.07.2020r.
ST48-050 w służbie Cargo zaciągnęła wagony do Portu w Opolu nad ranem,po czym wraca samotnie w stronę Opola Wschodniego linią 345.
Linia kolejowa nr 345 rozpoczyna swój bieg na stacji Opole Wschodnie, natomiast jej koniec umiejscowiony jest na towarowej stacji Opole Port. Jest to linia jednotorowa, o szerokości torów 1435 mm, niezelektryfikowana. Linia na całym odcinku jest położona na terenie miasta Opola.
Wrzesień,2019r. Rogoźnica
Ponownie SA106-011 w drodze do Kamieńca tym razem z semaforami kształtowymi ,które również warto zapamiętać.
Bez względu na to co by tam nie złapać , wyjdzie pzepieknie w tym klimacie starszej kolei .. :(
Na zdjeciu widoczny szynobus kolei dolnośląskich SA106-011 przejeżdżający szlak Rogoźnica -Jawor.
Niestety nie cierpie pesy a nic innego nie udało się zlapać.. :(
Zdjęcie publikuje ponieważ warto zachować tą starą infrastrukturę kolejową oraz słupy/linie telegraficzne.
Wrzesień,2019r.
Class/Szerszeń czyli..JT42M (653-09) w służbie Freightliner z pociągiem towarowym ze zbożówkami przejeżdża szlak
|Opole Wschodnie - Opole Groszowice.|
W tle widoczna stara wieża ciśnień i kominy starej ciepłowni. 07.11.2020r, Opole Wschodnie.