Najnowsze wpisy, strona 3


duet tygrysów
Autor: bellatrix | Kategorie: elektryczne; 
Tagi: tygrys en57al  
03 kwietnia 2021, 18:29

Rawicz,wrzesień, 2017.


Tygrysy czyli EN57Al-2115 oraz EN57Al-2102 z pociągiem Przewozów Regionalnych relacji Wroclaw - Poznań w starej Stacji Rawicz, mam ostatnio sentyment do tych zdjęć więc postanowiłam wrzucić ten duet.

Jednostka EN57-2115 w 2019 roku została przemalowana w barwy Polregio ,natomiast EN57-2102 przejęło Polregio pozostawiając ją w tygrysich barwach jako nieliczny EZT w tygrysich Barwach.

 

 

sputnik w rawiczu
Autor: bellatrix | Kategorie: elektryczne; 
Tagi: sputnik rawicz  
03 kwietnia 2021, 18:13

Rawicz, Wrzesień 2017r.


3E - 100 - 030 luzaczkiem przejeżdża stację Rawicz w służbie Db Cargo Polska.

Lokomotywa z Pafawag 3E (typy 3E, 3E/1 i 3E/1M, seria PKP początkowo E06, następnie ET21, wśród prywatnych przewoźników również seria ET21M) – normalnotorowa towarowa lokomotywa elektryczna produkcji polskiej. Przez miłośników kolei i kolejarzy nazywana „kantem”, „telewizorem” lub „sputnikiem”.

Warto wspomnieć,że ET21 eksploatowane były także w kopalni piasku „Kuźnica Warężyńska”. Niektóre lokomotywy kursowały z pociągami towarowymi w malowaniu zakładowym przewoźnika CTL Maczki-Bór.

Lokomotywy ET21 mogą prowadzić pociągi towarowe o masie 2300 ton z prędkością 70 km/h, a pociągi pasażerskie o masie 700 ton z prędkością do 100 km/h. Wycofywanie serii rozpoczęto na przełomie lat 80. i 90., a pozostałych kilkanaście egzemplarzy do 2016 wykorzystywano w ruchu towarowym na liniach w południowej części kraju, mimo że ostateczne wycofanie planowano na rok 2002. Lokomotywy te bardzo dobrze spisywały się na liniach górskich. Były cenione przez maszynistów za solidną, prostą i niezawodną konstrukcję.Do dzisiaj zostały nieliczne u przewoźnika DB Cargo Pl oraz PMT,CTL i DLA.

   

EP07P 2002.
Autor: bellatrix
Tagi: ep07p polregio kamienczyk  
03 kwietnia 2021, 17:50

Rawicz,Lipiec,2017r.

Na zdjęciu widoczna lokomotywa to EP07P-2002 w barwach Polregio jako jedyny pociąg na wagonach w Polregio,w tym jednym wagonie Piętrowym obsługującym połączenie Szklarska Poręba-Poznań Główny  pod nazwą "Kamieńczyk" pod nr 67900 oraz połaczenie powrotne.

Na zdjęciu zamiast wagona piętrowego były Wagony Tygrysie w roku 2017 oraz trzy wagony w barwach Polregio. W jednym z wagonów była Oferta Wars Polregio.

 

Od 2016 roku do dnia dzisiejszego został już tylko ten jeden pociąg Regionalny na wagonach w trasie na Wrocław Główny oraz do do Szklarskiej Poręby. I uwierzcie ..warto zaplanować podróż właśnie tym jedynym pociągiem na wagonach w których jeszcze możecie otworzyć okno i podziwiać widoki! To już bardzo rzadkie niestety..Tak samo rzadkie jak WARS w pociągach polregio które również znajduje się w jednym z wagonów w barwach polregio w specjalnie oznaczonym wagonem gastronomicznym. Od 2021r. wrócił wagon Piętrowy do stałej "oferty" tego pociągu.

 

 

Pomorzanin:)
Autor: bellatrix
Tagi: ep09 intercity rawicz  
03 kwietnia 2021, 17:46

Rawicz,Lipiec,2017.

EP09-012  z pociągiem "'Pomorzanin" rel. Wrocław-Gdynia.

Pociągi dalekobieżne uruchamiane były przez przewoźników Polregio i PKP Intercity. Zgodnie z rozkładem 2015/16 na linii kolejowej nr 271 w okresie modernizacji zmniejszona została ilość pociągów TLK i IC oraz Regio.

Kilka informacji o lokomotywie z Pafawag 104E typy 104E, 104Ea, 104Eb, 104Ec, seria EP09 czyli normalnotorowa pasażerska lokomotywa elektryczna produkowana w latach 1986–1997 w zakładach Pafawag Wrocław. Powstało 47 sztuk dla Polskich Kolei Państwowych. Od 2009 wszystkie lokomotywy eksploatowane są przez PKP Intercity. Lokomotywy EP09 są popularnie nazywane epoka lub dziewiątka .EP09-02 pierwotnie miała kolor żołto-pomarańczowy,następnie czerwono-biały,kolejno granatowy i ostatecznie niebiesko-szary w barwach ówczesnej spółki IC.Wszystkie lokomotywy dostarczane były do jednego przewoźnika – Polskich Kolei Państwowych. Po jego podziale wszystkie lokomotywy przeszły w posiadanie spółki PKP Cargo. W latach 2007–2009 przekazano wszystkie EP09 do PKP Intercity. Spółka ta używa ich do prowadzenia pociągów krajowych (Express InterCity, InterCity oraz TLK) oraz międzynarodowych (EuroCity, EuroNight).

 

 

 



EN57-1310 Derma Opolska :)
Autor: bellatrix | Kategorie: elektryczne; 
Tagi: en57 1310 opole polregio  
03 kwietnia 2021, 16:36

18.11.2020r.,Opole.

Jednostka Elektryczna EN57-1310 z super wygodnymi siedzeniami ,oczywiście z bordowymi oraz z możliwością otwarcia okna. :)

Za nią stoi również jednostka EN57-1018 w barwach Polregio która również oczekuje na pracę.

Pierwotnie jednostka jeżdziła w latach 2006-2012 w żółto-niebieskich barwach a nastepnie została przemalowana w bordowe barwy i tak na szczęście zostało do teraz. Jednostka obsługuje głównie połaczenia z Opola Głównego na Zawadzkie,Wrocław Główny,Kędzierzyn Kożle lub jako przyśpieszony pociąg polregio Wrocław-Częstochowa. Tutaj na zdjęciu odpoczywa po skończonej relacji Brzeg - Opole Główne.

Opole Główne to stacja węzłowa o charakterze pasażersko-towarowym, granicząca od północy ze Śródmieściem miasta. Stacja składa się zasadniczo z dwóch części, które nie pokrywają się z geograficznym podziałem na stronę południową i północną, oddzieloną budynkiem dworca, który - stanowiący część kompleksu dworcowego - połączony został przejściem podziemnym z północną częścią miasta.

EN57-1310 stoi na torze 18 południowym którego długość wynosi 192m i jest to "tor odstawczy" dla pociągów które manewrują tu po skończonym biegu oraz oczekując dalszego zatrudnienia. Tor zakończony jest kozłem oporowym.

 

 

 

 

Pożegnanie EN57-108 :(
Autor: bellatrix | Kategorie: elektryczne; 
Tagi: en57 108 opole polregio  
03 kwietnia 2021, 15:43

27.03.2021r odeszła opolska EN57-108 która dodawała uroku na moich szlakach kiedy czekałam na towary.. na samą myśl że już nie zobaczę bordowej 108 na szlaku.. aż mnie kręci. Jednostka często obsługiwała trasę Opole - Wroclaw przez  Opole Wschodnie, Jelcz, Brochów i PODRÓŻ trwała dwie i pół godziny więc można było poczuć ostatnie wspaniałe czasy z otwartym oknem. ;)


Na zdjęciu widoczna EN57-108  z sierpnia 2020r. JAKO POCIĄG Polregio z Opola Głównego do Wrocławia Głównego linią kolejową 277 przez Opole Wschodnie, Borki, Siechnice, Jelcz, Brochów.. Na zdjęciu na odcinku Opole Wschodnie - Opole Borki.

Pociągi tą linią jeżdżą dwa razy dziennie tam i powrót, często trafiało na 108 lub 1310 a teraz zapewne podstawią spoty lub EN57Al z opolskich zasobów.. Warto wspomnieć że czesto również jeżdziła jako POCIĄG przyśpieszony Polregio relacji Wrocław Główny-Częstochowa. EN57-108 - była najstarszą jednostką w PolRegio i jedną z niewielu w bordowym malowaniu w Polsce.

EN57 na służbie :)
Autor: bellatrix | Kategorie: elektryczne; 
Tagi: en57 108 opole polregio  
03 kwietnia 2021, 15:03

 

16.06.2020r. Opole,

Zdjęcie z wiaduktu prowadzącego na Nowa Wieś Królewską.

|Szlak Opole główne - Podg Bolko.| Linia Kolejowa 144. (Tarnowskie Góry - Opole Główne.)

EN57-108 w promieniach zachodzącego słońca w lecie prowadzi pociąg Polregio rel. Opole główne - Zawadzkie.

Stacja Zawadzkie to niewielki posterunek ruchu, który poosiada 3 tory główne. Obecnie obsługuje bocznicę huty, produkującej m.in. rozjazdy kolejowe. Większe znaczenie ma natomiast w ruchu pasażerskim - kończy tutaj bieg 7 par pociągów z Opola. Oprócz bocznicy do huty znajduje się tu jeszcze jedna bocznica, oraz kilka torów bocznych, obecnie niewykorzystywanych. Ruch pociągów prowadzony jest z nastawni, która znajduje się w budynku dworca.

 

 

KD i Polregio
Autor: bellatrix
Tagi: kd wrocław kamieńczyk en57 ep07  
31 marca 2021, 08:40

...Wrocław Główny,27.11.2020r.

Po lewej widoczna lokomotywa to EP07P-2003 w barwach Polregio jako jedyny pociąg na wagonach w Polregio,w tym jednym wagonie Piętrowym obsługującym połączenie Poznań Główny - Szklarska Poręba pod nazwą "Kamieńczyk" pod nr 76900 oraz połaczenie powrotne.

Na zdjęciu odczepiony od składu Poznań-Szklarska manewruje aby podczepić się z drugiej strony do wagonów i zabrać dalej na Szklarską Porębę.

Jeśli więc wybieracie się do Szklarskiej warto zaplanować podróż właśnie tym jedynym pociągiem na wagonach w których jeszcze możecie otworzyć okno i podziwiać widoki.To już bardzo rzadkie niestety..Tak samo rzadkie jak WARS w pociągach polregio które również znajduje się w jednym z wagonów w barwach polregio w specjalnie oznaczonym wagonem gastronomicznym.

Obok równie cenny już dzisiaj pociąg ,a dokładnie elektryczny zespół trakcyjny EN57-1703 Kolei Dolnośląskich, który odpoczywa po skończonym biegu.

stare vs nowe
Autor: bellatrix | Kategorie: poza tematem; 
Tagi: pendolino kolzam opole  
31 marca 2021, 08:15

Po lewej stary spalinowy kolzam w barwach województwa opolskiego obsługujący w tym dniu połączenie Opole-Nysa oczekuje pozwolenia na wjazd w perony,obok po prawej znany wszystkim pendolino.

Kolzam 24Ma , SA103-013 jako pociąg Polregio rel.Opole-Nysa. Pendolino,ED250-019 jako pociąg EIP 6100 spółki Intercity rel. Wrocław-Warszawa pokonujący trasę w niecałe 4 godziny wjeżdża w perony Opola Głównego. W tle widoczna nastawnia "OP" współpracująca z dwiema nastawniami wykonawczymi obsługująca ruch na liniach nr 132,144 i 300 oraz po obu stronach dworca.

Opole Główne,listopad 2020r.

 

szynobus kolei dolnośląskich
Autor: bellatrix | Kategorie: spalinowe; 
Tagi: kd szynobus  
29 marca 2021, 08:33

Wrzesień,2019r. Rogoźnica

Ponownie SA106-011 w drodze do Kamieńca tym razem z semaforami kształtowymi ,które również warto zapamiętać.

Bez względu na to co by tam nie złapać , wyjdzie pzepieknie w tym klimacie starszej kolei .. :(